Het eerste intensieve weekend - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Yara Langen - WaarBenJij.nu Het eerste intensieve weekend - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Yara Langen - WaarBenJij.nu

Het eerste intensieve weekend

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

16 Juli 2014 | Taiwan, Taipei

We gingen op zaterdagochtend naar Wulai. Dat is een of ander jungledorpje redelijk in de buurt van Taipei. We gingen daar heen met de bus, duurde 2x een uur, en de tweede ging even flink bergen op en haarspeldbochten door (uiteraard zonder af te remmen). In het dorp gingen we eerst naar een tempel, die niet heel bijzonder was maar de mensen ter plekke des te meer. We kregen allemaal nog extra water en route aanwijzingen, en daarna gingen we op pad naar een waterval aan de andere kant van het dorp. We liepen langs de waterkant, en daar hadden de dorpelingen ook hotsprings (warmwaterbaden) en een sauna gemaakt. Dus al die leuke taiwanese oude mensen waren daar lekker aan het chillen. Helaas hadden we geen tijd om met ze mee te doen, het zag er echt keichill uit. We moesten op een gegeven moment het dorp uit lopen maar een berg op lopen, alleen ik werd denk ik door de hitte een beetje niet lekker. Dus toen ging ik samen met Lisanne en Suzanne met het treintje. We moesten eerst nog een mega lange trap op, en dat treintje was toch een ervaring! Heel smal, slechts 6wagonnetjes lang (maar meerdere treinen), heel snel, en de rails uiteraard behoorlijk bochtig. Af en toe stak ik mn hoofd naar buiten voor foto's e.d. maar dan moest ik oppassen voor tegemoetkomende treintjes!
Bij de waterval viel het wel wat tegen, hij was behoorlijk hoog maar er viel niet heel veel water en je kon ook totaal niet dichtbij komen. Er was toen al een halve dag voorbij en we besloten de bus te pakken om nog even lekker te kunnen zwemmen in de rivier, in plaats van de 5km ernaar te wandelen (want dat zo heel veel tijd kosten). We moesten alsnog een uur wandelen vanaf de busstop door de jungle, dat was ook leuk. Heerlijk afgekoeld in de rivier, mooi doorzichtig water, nog een stuk getracet met Roel dat was ook leuk (stroomafwaarts mee laten gaan). Nu gingen we er op tijd uit en hadden we tijd om op te drogen, dus de bus-beslissing was een goede geweest. Daarna weer de bus terug naar de stad gepakt, waarin ik aan de praat raakte met een jong Taiwanees stel en dus lekker Chinees kon oefenen. Toen we vlakbij onze dorm waren gingen we eten bij de Sichuanees, waar je meerdere gerechten besteld en dan allemaal ervan kan eten, dat heet family-style. We waren echt ontzettend stil door vermoeidheid en honger. Vervolgens thuis ging iedereen even bijslapen, om op te laden voor het uitgaan. Op zaterdag zijn de entreeprijzen helaas hoger, en dus besloten Sarah en ik niet mee naar binnen te gaan omdat we beiden niet drinken en het entreegeld dus niet terugverdienen zeg maar. We wilden een beetje rond de stad lopen maar uiteindelijk hebben we op een bankje 1 straat verder drie uur zitten kletsen! Elkaar dus beter leren kennen maar ook wel een beetje moe geworden. Maar het was voetbal tijd, dus we moesten naar een cafe waar we dat konden kijken. Doordat die wedstrijd zo lang was, vertrokken we pas om 7u 's ochtends naar huis en lag ik pas om 8u in bed!
Op zondag werd ik al om 13u wakker, wat vroeg was als je er pas 5u in ligt... Maar om mn ritme niet teveel te verstoren bleef ik op. Die dag deed niemand iets noemenswaardigs, gewoon lekker uitgebrakt, boodschappen gedaan en gegeten en gezorgd dat we weer wat opgeladen waren voor maandag.