Dag 3 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Yara Langen - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Yara Langen - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

02 Juli 2016 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Onze derde dag hier was donderdag. In de ochtend hadden we een afspraak bij het International Center For Journalists. Hun missie is om een eerlijke en transparante boodschap over te brengen. Zij doen dit o.a. door buitenlandse journalisten in de VS te trainen zodat ze daarna in hun eigen land weer beter en objectiever aan de slag kunnen. Het was interessant, maar we waren allemaal wel moe en daardoor wat ingezakt, plus de airco staat hier overal verschrikkelijk koud en dat maakt het soms nogal vervelend binnen. Daarna zijn we naar een uithoek van de stad gegaan, die zelfs in een andere staat ligt (vergelijkbaar met Nederlandse provincies een beetje). We gingen toen onder het Pentagon door, en daarna hebben we daar in de buurt rondgelopen, wat dingetjes geshopt, gegeten bij en buffet en daarna nog koffie op een terras gehad. Aangezien we als groep 's middags weer een afspraak hadden, zag je dus in hetzelfde gebied allemaal kleinere groepjes van onze groep van dertig studenten. In de middag hadden we een afspraak bij het United States Committee of Immigrants And Refugees (USCRI). Ik was zelf eerst in de veronderstelling dat dit een overheidsinstelling was, maar het is eerder een soort lobbykantoor. Zij proberen dus Amerika, het land ontstaan uit immigranten, meer open te laten zijn naar immigranten. Over het algemeen zijn Democraten en hun aanhangers meer positief hierover dan Republikeinen. Dit jaar worden er 70.000 immigranten toegestaan te komen, dwz zij melden zich vaak overzees (vanuit een vluchtelingen kamp) aan en worden dan uitvoerig gescreend en op alle mogelijke manieren gecheckt alvorens uitgenodigd te worden. De USCRI helpt hierbij en helpt men ook na aankomst via field offices, de lokale instanties, om te proberen de cultuurshock te verzachten. Na dit bezoek ben ik samen met een ander meisje terug gegaan naar het hostel omdat ik ontzettend moe was en erg zere voeten had/heb, en heb toen nog even op bed gelegen voor een power napje en gewoon even ontspannen en indrukken verwerken. Daarna zouden we gaan eten maar dat ging door omstandigheden niet door. Vervolgens gingen we met een groepje hier kaarten, en rond 11 vertrok ik met twee jongens om ff nog wat te drinken en een dansje te doen. We waren eerst naar een cafeetje waar ze aan het beerpongen waren, uiteraard super Amerikaans. Ik ging daar dan ook lekker staan kijken en raakte met ze aan de praat. Na een halfuurtje ofzo gingen we even verderop kijken, maar dat beviel toch niet zo. Over het algemeen vonden we de straat, waar ook ons hostel aan zit, wat leeg. Daarom zijn we even een km of vier gelopen om naar een ander uitgaansgebied te gaan, daar vonden we een leuke rooftocht bar waar we even goed gedanst hebben. Helaas ging het daar om 2u snachts dicht, en ik lag iets voor 3 in mijn bedje. Dat was dus toen jullie ongeveer net aan het opstaan waren! (9u Nederlandse tijd.) Het was erg gezellig maar ik was de volgende dag wel erg moe!
Die ga ik nu in een nieuw reisverslag beschrijven :)

Bye, Yara