Dag 4 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Yara Langen - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Yara Langen - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

02 Juli 2016 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dag vier, vrijdag, was de laatste dag van de eerste helft hier. Gister merkten we dat nog niet, maar vandaag beseffen we ons des te meer hoe snel de tijd opeens al weer gaat!

De bedoeling was dat we in de ochtend zouden meeten met Wouter Zwart, correspondent van de NOS hier. Helaas werden we rond middernacht geïnformeerd dat dit niet doorging omdat de beste man naar Florida moest voor iets over wapens (misschien al op tv geweest?). En een andere afspraak was ook niet echt mogelijk omdat hij volgende week drie dagen naar Louisiana moet. Dit illustreert natuurlijk wel het leven van buitenlandse journalisten in gestationeerd in Amerika. Het voordeel ervan was wel dat we langer konden uitslapen, en daardoor was het ook niet zo erg om tot laat uit te gaan. Er werd een vervangend programma opgesteld, namelijk naar een markt gaan in de buurt van onze middag afspraak, maar dat viel wat tegen. Er was slechts binnen een aantal kraampjes en in elk geval op vrijdag niks buiten, wat wij wel hadden verwacht. Na even rondgekeken te hebben en sommigen een mega cupcake gekocht hadden, die ik al snel dmv de gewone naam "double chocolate" de bijnaam "double diabetes" had gegeven. Daarna was er een nieuw plan geopperd door een deel van de groep: naar de Library of Congress. Voor degenen die de films van National Treasure kennen met Nicolas Cage: het is inderdaad die Library waar hij dat geheime boek van de president steelt. Het was een interessante omgeving, de foto's volgen later. Toen weer terug naar de markt omdat we daar zouden verzamelen, om daarna weer terug te lopen naar de Library en het Capitool. Daar even gechilld in een parkje, om daarna door te wandelen naar de Mall, dat is het grasveld dat loopt tussen het Lincoln Memorial en het Capitol, met het Washington Monument in het midden - ik zou zeggen, Google het lekker! Daar werd en wordt een festival georganiseerd, het Folklife Festival. Hier kregen we eerst een uitleg van een aardige meneer met wit Russische en Hongaarse roots. Het ging ook veel over immigratie (daar vallen dus ook toeristen onder) dus dat was wel interssant. Daarna lekker geluncht daar, Thais bij een of ander kraampje gehaald. Vervolgens naar het Natural History Museum geweest, die ook bekend is van een film, Night at the Museum. Daarna gingen e fietsen naar Georgetown, even vergetend dat er regen voorspeld was, maar dat hebben we even gemerkt met een stortbui. Georgetown is een leuke buurt die wel wat Nederlands weg heeft, met kanaaltjes en kleine bruggetjes. Ik ben even snel naar de Apple store geweest maar helaas hadden ze het item wat ik wilde halen niet! Nu maar in Nederland halen, helaas pindakaas is het dan wel duurder. Tot dusver mijn shopping avonturen hier. We gingen toen wat eten, uiteindelijk eindigden de jongens in de Moby Dick, wat ik een beetje wil vergelijken met een kruising tussen McDonald's en een Belgisch frietkot, en dan nog onbeperkte refills voor het drinken. Met drie andere meiden gingen we naar de Italiaan, waar zij pizza's namen en ik ravioli. Het was erg lekker, en tussendoor kwamen nog anderen van onze groep langs. Zij zouden samen met een paar anderen naar de film Finding Dory gaan. Wij wilden ook wel dus na het eten liepen we naar de bios om kaartjes te halen. Het was ongeveer $15, dat is net wat minder dan €14, ik weet niet wat de wisselkoers op het moment is. We vonden het wel wat veel maar ik heb nu gewoon al Finding Dory gezien :) en het was gewoon reuze gezellig met de groep en natuurlijk was het ook een logisch vervolg op onze generatie van de film Finding Nemo. Toen we in de film zaten kwamen we erachter waarom het zo prijzig was. De stoelen in deze bios waren namelijk verstelbaar, als in een voetensteun en achterover gaande leuning. Aangezien de film om 11.30pm begon, waren er nogal wat mensen die (dankzij deze stoelen) heerlijk getukt hebben. Ik heb mezelf met wat moeite wakker gehouden haha! Daarna gingen we met vier taxi's terug, omdat we geen zin hadden om te wachten op de bus en er nog wat regen nadruppelde. Daarna lekker snel naar bed want we moesten vandaag weer om 7u op!

Tot snel,
Bye, Yara