Dag 7 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Yara Langen - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Yara Langen - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

09 Juli 2016 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Happy Independence Day! 4 juli is de nationale feestdag van Amerika. Qua betekenis is het vergelijkbaar met onze 5 mei, qua festiviteiten is het meer een soort Koningsdag. We gingen al vroeg op om op tijd bij het Capitool te zijn. Dit is hét overheidsgebouw; hier bevinden zich het House of Representatives (435 zetels) en de Senaat (100 zetels). Samen vormen zij het Congress en zijn ze een soort evenwicht of tegenwicht van de presidentiële macht. We kregen hier een rondleiding van een Amerikaan die af en toe hele slechte puns had, oftewel woordgrappen. Als hij vroeg: "wie is hier voor het eerst?" en veel handen de lucht ingingen, zei hij daarna "kijk eens wat een mogelijkheden voor een high-five!". Maar het was desondanks een leuke en leerzame rondleiding. Het capitool is een bijzondere plek en het was ontzettend gaaf om dat van zo dichtbij te zien. Zo hebben we op de plek gestaan waar John Quincy Adams een stoel/bureau had vroeger! (Google maar wie dat is ;) ) na dit bezoek waren we vrij, dus de meesten gingen terug naar het hostel om te chillen. Ik ook. Uiteindelijk was het weer een beetje een chill dag. Savonds was er vuurwerk, dus hebben we met een groepje een paar taxi's gepakt naar het Lincoln Memorial, om vanaf daar ongeveer 20min lang extreem Amerikaans te doen door te klappen en oh/ah te roepen. Maar het was wel leuk vuurwerk!! Het was helaas niet heel goed zichtbaar door bewolking/miezerige miezerregen en mist maar volgens mij stonden wij aan de meest gunstige kant. Daarna met de massa snel weer terug gelopen om weer een taxi te pakken terug. Heerlijk makkelijk en lui maar vooral ook helemaal niet duur! Een gemiddeld taxiritje kostte ons $10 en dat werd dan gedeeld door 3/4 personen. Aangezien de bus altijd $1.75 kost, maar soms een overstap heeft of een halte ver lopen is, vonden wij de taxi's zeer aantrekkelijk! Na het vuurwerk hebben we nog gezellig gekaart en toen zijn de meesten redelijk op tijd naar bed gegaan geloof ik!

Tags: Washington