Dag 6 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Yara Langen - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Yara Langen - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

06 Juli 2016 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zondag was onze vrije dag. We hadden zaterdag bedacht dat we naar Philadelphia/Philly wilden, maar tijdens het eten kwamen we erachter dat dat toch wel aan de prijs was om met de trein te gaan en een busrit best lang duurde, en we konden niet vroeg opstaan en een vroege bus pakken omdat we het verjaardagsontbijt hadden gepland. Dus op een gegeven moment was dat idee losgelaten en zochten we naar leuke dingen in DC. Het plan was geworden om eerst de zoo te doen en daarna Georgetown. We zouden om 9.30 ongeveer naar de zoo gaan. Na het avondje stappen en het korte nachtje slapen werd dit ietsje anders: we gingen zo rond 12 op weg naar de zoo, en er gingen ook wat minder mensen mee dan gepland. Daarnaast liepen we verkeerd en deden we er 2x zo lang over om er te komen. In de zoo wel snel een plan van aanpak gemaakt: panda's, olifanten, otters en bevers, grote katten en de rest vonden we wel prima; als men op zoek is naar een plek voor dikke mensen en met name dikke kinderen raad ik je vooral aan hier aapjes te gaan kijken ;) . Toen we eenmaal beneden aankwamen, bleek dat ons idee van 'naar de andere uitgang lopen' niet heel tactisch was ivm het hoogteverschil. Tenminste, niet voor de mensen die nog froyo, frozen yoghurt, wilden, die moesten door de massa families de helling weer op voor de froyo shop die gespot was voor de ingang. Ik ging samen met een reisgenoot terug naar het hostel, waar we gingen chillen met wat anderen en uiteindelijk kwam het , tenminste voor mij, weer neer op een middagdutje, afhaaleten, een kopje thee en kaarten. Ongeveer de helft van de groep was naar new york maar ik was erg blij gezien de vermoeidheid dat ik dit voorbij heb laten gaan. 's Avonds heb ik geprobeerd op tijd naar bed te gaan maar uiteindelijk lag ik er ook maar vlak voor middernacht in.

Tags: Washington