Dag 9 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Yara Langen - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Yara Langen - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

10 Juli 2016 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Inmiddels ben ik alweer in Nederland, maar ik zal mijn laatste anderhalve dag nog even beschrijven!

Op woensdag hadden we de laatste programma onderdelen, een bezoek aan de FAO en het Institute of World Politics. De FAO is de Food and Agriculture Organization, onderdeel van de verenigde naties. Hun missie of doel is voornamelijk kennis en kunde te brengen naar landen die dat nodig hebben op het gebied van voedsel. Échte noodhulp als in voedselpakketten doen ze niet, dat doet namelijk het VN voedsel programma (UNFP). Het kantoor in Washington is een liaison office, het hoofdkantoor zit geloof ik in Rome, en ze zitten hier in DC natuurlijk met het oog op de Wereldbank en de Amerikaanse politiek, aangezien het Amerikaanse lidmaatschap 21% van de globale contributies opbrengt en wereldwijd erg belangrijk is. Hoewel het bezoek interessant was, waren velen van ons best moe en de voordracht van de mevrouw daar was wat aan de saaie en monotone kant, wat resulteerde in veel en aanstekelijk gegaap. Wij waren allang blij toen bleek dat we ipv twee uur er slechts een uur zouden zitten. Hierdoor hadden we genoeg lunchpauze, die vooraf aangekondigd was als krap en een advies meekreeg om je eigen lunch mee te nemen, dus uiteindelijk hebben we met een groepje deze lunch in de Starbucks gegeten, onderwijl lekker internettend. Daarna hadden we een afspraak bij het Institute of World Politics. Dit is een privé school, kost ook weer $60.000 per tweejarige opleiding. In Nederland is dit enigszins vergelijkbaar met het Instituut Clingendael, voor wie daar bekend mee is. Er waren zeer enthousiaste mensen betrokken bij de presentatie, waaronder een onvervalste Republikein wat achteraf een leuk gespreksonderwerp binnen onze groep bleef ;) maar het was natuurlijk wel een leuk en inspirerend verhaal, gelukkig iets minder "geweldig/arrogant" dan bij de American University, maar dus met af en toe een persoonlijke republikeinse sidenote. Na dit bezoek gingen we terug naar ons hostel, waar we lekker gechilld hebben, de meesten een beetje koffer hebben ingepakt, ik ben nog even voor leuke boeken gaan winkelen in een leuk tweedehandswinkeltje, en daarna hebben we met de hele groep gegeten bij het restaurant letterlijk naast de deur. Dat was erg gezellig en daarna ben ik redelijk op tijd naar bed gegaan omdat ik de volgende dag nog wat wilde ondernemen voor we zouden vertrekken!

Tags: Washington