Dag 5 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Yara Langen - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Yara Langen - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

05 Juli 2016 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Schijnbaar werkt de waarbenjij.nu omgeving niet helemaal goed. Hopelijk nu weer wel, tijd voor een nieuw verslag!

Zaterdag
Op zaterdagochtend hadden we cultuurdag. We gingen eerst erg vroeg naar de National Archives, een museum. Hier liggen de belangrijkste Amerikaanse documenten, nl de declaration of independence, de constitution en de Bill of rights (in het Nederlands: de onafhankelijkheidsverklaring, de grondwet en de wet met mensenrechten). Het was maar goed dat we erg vroeg waren want er ontstond steeds meer een rij, toen we eenmaal naar binnen mochten was die al ruim de hoek om en toen we weer naar buiten kwamen was het nog heftiger. Het was best interessant over de geschiedenis van het Amerikaanse volk, dus denk aan de indianen, de immigranten, de historie mbt Engeland etc. Daarna gingen we door naar het Air And Space museum. Dat was echt bizar groot, maarja er hangen daar gewoon volledige vliegtuigen. Ze hadden o.a. delen over de Eerste en Tweede WO, de maanmissies en de ontwikkeling van het vliegen. Nadat ik een rondje had gedaan en nog wat van mijn reisgenoten tegenkwam onderweg, ging ik lunchen in de grootste McDonald's die ik ooit gezien heb. Je moest bestellen bij de kassa, en daarna naar de volgende balie waar je je eten kreeg en een lege beker die je verderop kun vullen net als saus in bakjes kon vullen. Daar kun je dus ook je gratis refills halen. En dan een plekje zoeken in de vreetschuur. Gelukkig waren er nog een paar van mijn reisgenoten dus heb ik gezellig daarmee gezeten. Daarna wilde ik naar het Washington monument en daar naar boven, maar helaas waren de kaartjes al op. Ik kon de volgende ochtend 7.30 terugkomen, want toen ik vroeg naar de kaartjes die geld kostten maar je garanderen van een dag+tijd zei ze dat die $1.50 waren en dat die beschikbaar zijn voor tijdstippen vanaf September....... Ik was al best moe van de dag en had zere voeten dus ik heb een fiets gehuurd en ben terug naar het hostel gefietst. Ze hebben hier net als in Parijs de velib of een beetje de Nederlandse Ov fiets, door de hele stad punten staan met zo'n 20 fietsen die je dus kunt huren met je creditcard. Je meldt je aan, wij hadden voor 24u gedaan, dan kost het $8 en krijg je het eerste halfuur gratis, daarna elk halfuur $2. Dus vandaag kostte het me twee dollar om terug te fietsen, zonder het gedoe van een metro of bus zoeken en nog een stuk te moeten lopen, want wij hebben een punt vlakbij ons hostel. Daarna nog even lekker ontspannen in het hostel, voetbal gekeken, een middag dutje gedaan, take-out gehaald om savonds beerpong te gaan spelen. Omdat er een meisje jarig was en de magische 21 werd (tenminste hier in Amerika magisch want dan mag je alcohol drinken), gingen we lekker op stap. Dat was erg gezellig en we waren pas rond 4u terug! Daarna meteen lekker m'n bed in want we wilden de volgende dag, onze vrije dag hier, best wel wat ondernemen en eerst nog de verjaardag vieren met een ontbijtje. Dus na een kort nachtje begon de volgende dag alweer!

Tags: Washington

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Yara

Actief sinds 10 Aug. 2009
Verslag gelezen: 48
Totaal aantal bezoekers 15052

Voorgaande reizen:

27 Juni 2016 - 08 Juli 2016

SPIL reis

26 Juni 2014 - 10 Augustus 2014

Summerschool Taipei, Taiwan 2014

01 Juli 2012 - 01 September 2012

Bourgogne

22 Augustus 2009 - 03 Juli 2010

Parijs

Landen bezocht: