Dag 8 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Yara Langen - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Yara Langen - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

09 Juli 2016 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dinsdag 5 juli was alweer de eennalaatste officiële en volledige dag van onze reis. Deze dag bezochten we eerst de American University te Washington DC. Het was heel leuk om te zien dat deze mensen veel moeite uit de kast hadden getrokken om ons te ontvangen en te overtuigen om bij hen een opleiding te volgen - die rustig $60.000 dollar voor twee jaar kost, dat is ongeveer €55.000. Na het bezoek spraken we er onderling over hoe ontzettend Amerikaans dit bezoek was: het was voor ons een sterk staaltje tentoonstellen van Amerikaans patriottisme en awesomeness ("geweldig zijn"). Ondanks dat gevoel, was het zeker interessant en bieden ze mooie opleidingen die bij onze politicologische opleiding aansluiten. Dus als iemand $60.000 wil doneren, ben je bij mij welkom! Omdat onze afspraak in de middag toch niet doorging, waren we weer vrij om te doen wat we wilden. Een aantal ging terug naar het hostel om om te kleden, maar omdat we erg ver in het noordwesten zaten (mogelijk zelfs buiten de staat DC en in Maryland) duurde het even voor we weer terug waren. Toen ik na een kort powernapje en een lunchhapje klaar was om te gaan shoppen, moest ik dan ook eerst een kwartier door de 35 graden lopen naar het metrostation. aangezien er vrijwel geen wind was, voelde dit rond de 40 graden! Gelukkig is er veel airco (die dan meteen weer koud aanvoelde) en kon ik vanaf de metro meteen het shoppingcenter in! Ik heb daar lekker gewinkeld aangezien mijn favoriete make-up daar ongeveer de helft goedkoper is en er sale was!! Daarna heb ik afgesproken met een Amerikaanse vriend en een vriendin van hem die een tijdje in NL (Maastricht) heeft gestudeerd, dus onder het genot van een biertje wat gekletst om daarna Ethiopisch te eten. Eenmaal terug in het hostel ben ik alvast mijn koffer wat gaan inpakken, omdat mijn kamergenoten lekker in de woonkamer waren en ik vermoedde dat zij de dag erna wilden inpakken. Ik was nog niet helemaal klaar met alles omdat ik een gedeelte nog nodig had, maar het was wel fijn dat ik het alvast gedaan had. Daarna nog lekker gedoucht om weer "op tijd" naar bed te gaan voor de laatste dag ("op tijd" is tijdens deze reis gedefinieerd als 'iets voor middernacht').

Tags: Washington,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Yara

Actief sinds 10 Aug. 2009
Verslag gelezen: 63
Totaal aantal bezoekers 15049

Voorgaande reizen:

27 Juni 2016 - 08 Juli 2016

SPIL reis

26 Juni 2014 - 10 Augustus 2014

Summerschool Taipei, Taiwan 2014

01 Juli 2012 - 01 September 2012

Bourgogne

22 Augustus 2009 - 03 Juli 2010

Parijs

Landen bezocht: