De heenreis - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Yara Langen - WaarBenJij.nu De heenreis - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Yara Langen - WaarBenJij.nu

De heenreis

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

29 Juni 2016 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal,

waarschijnlijk lezen jullie dit pas als jullie wakker worden, gezien het nu half vijf/vijf uur bij jullie is. Hier is het zes uur eerder, dus half elf/elf uur ('s avonds dus). Ik ben sinds gisteravond hier aan de andere kant van de grote plas in Washington, de hoofdstad van het grote Amerika. We zijn maandag aan het begin van de middag vertrokken vanaf Amsterdam en via Reykjavik hier in Washington beland. Nadat we allemaal met enige moeite niet teveel hebben geslapen in het vliegtuig, waren we natuurlijk behoorlijk moe, maar na het wegzetten van de koffers zijn we eerst nog even iets gaan eten, waar anders dan McDonalds natuurlijk. Heel grappig, je ziet hier het menu waarbij calorieën per burger of menu staan aangegeven, maar een salade is duurder dan een hamburger. Dan vind ik het niet gek dat er hier veel dikke mensen rondlopen! Daarna terug naar het hostel, maar omdat het hier tegen de 30 graden aanligt waren we allemaal best bezweet. Nog even lekker koud gedoucht, want warm kon ook niet bij deze douche, en toen snel in bed gekropen. uiteindelijk was het al 23.30 voor ik echt klaar was om te slapen, ik was dus kapot! En vandaag werden we al vroeg wakker door de jetlag, dus vanavond kruip ik er wat eerder in. Het hostel is met een mooi Amerikaans woord een beetje shabby, dat wil zeggen, 4 douches voor 30 personen, alles is een beetje viezig of vettig (de lakens gelukkig niet), er is weinig ruimte onterecht manoeuvreren rondom je koffer in onze kamer, de vloer is ontzettend scheef en nog wel meer dingen. gelukkig zijn we vandaag weer ontzettend moe gemaakt met drie zeer boeiende bezoeken, dus slapen we wel goed, en we hebben airco op de kamer dus we zweten maar beperkt onze bedden uit. Vandaag waren we bij de Wereldbank, de Nederlandse Ambassade en een non-profit die eerlijke stemming/verkiezingen nastreeft (denk aan de verkiezingen van 2000 in Amerika toen Bush minder stemmen had dan Gore en toch won). Morgen gaan we naar het Department of State, het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken. Ik denk dat dat een zeer interessant bezoek wordt, we blijven er ook 4u en krijgen schijnbaar een workshop. Ook zijn we aan het kijken of we naar een baseball (honkbal) wedstrijd kunnen gaan! Ik zal er morgen of overmorgen meer over schrijven, want nu ga ik lekker slapen!

Goodnight, Yara

• 29 Juni 2016 - 21:05

Margret:

Hallo Yara,

Wat leuk om te lezen en wat is er al veel ondernomen. Ik wens je een mooie studiereis en zal je zeker blijven volgen.

Liefs Margret