December-vakantie-Januari - Reisverslag uit Croissy-sur-Seine, Frankrijk van Yara Langen - WaarBenJij.nu December-vakantie-Januari - Reisverslag uit Croissy-sur-Seine, Frankrijk van Yara Langen - WaarBenJij.nu

December-vakantie-Januari

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

20 Januari 2010 | Frankrijk, Croissy-sur-Seine

Hallo lieve mensen!

Ik weet dat ik alweer eventjes, een maandje of vier, niets van me heb laten horen. Dat komt omdat ik ook zoooo veel doe en moet doen. Ik zal de komende 2 weken wat gedetailleerder gaan bijschrijven, maar om dit een lezenswaardig (is dat een woord? Ik ben slecht in Nederlands geworden...) bericht te laten worden zal ik hier een beetje vertellen over december en januari.

Maar eerst, in november zijn mijn ouders langsgeweest =). Het was echt superfijn om ze na drie maanden weer even te zien. En ik vond het ook leuk om ze mijn nieuwe cribb te kunnen showen, en natuurlijk Markus. Die ze ook meteen inpakte, die liet mijn moeders hand niet meer los haha! Hij was ook zooo verdrietig toen ze zaterdagavond weg moesten, (omdat ze zondagochtend de trein pakten). Maar hij is goedgekeurd ;).

In december was het erg leuk in Parijs; overal kerst sfeer. Alleen donderdag 10 december begon er hier een staking van de RATP op de RER A lijn; dwz; een van de 2 'NS'-en van Parijs staakte precies op het drukste spoor, en precies die ene die ik nodig heb om naar school te gaan of naar Parijs. En die staking was pas de zondag 27 ofzo over! Het hield in dat de treinen reden tussen 7.30 en 9.30, en 16.30 en 19.30, en dan 1 uit 2, wat dus betekent één elke 20 minuten (normaal 10 minuten ertussen). Maar daardoor zou ik vanuit school niet terug naar huis kunnen, en vanaf Parijs smiddags terug zou ook niet gaan want dan zou ik te laat zijn voor Markus. Dus de week voor de vakantie ben ik lekker thuis geweest en een beetje rondgehangen hier in het dorp.

Toen begon de vakantie. Het was best wel survival-ish begonnen: Op woensdag/donderdag/vrijdag is er hier ook aardig wat sneeuw gevallen. Dus de moeder wist niet of ze vrijdagavond, als ze moe was, met sneeuw, donker, wel wilde rijden. Uiteindelijk ging ik met haar zaterdagochtend. Maar de vader ging toch op vrijdagavond, met de Audi (2-wheeldrive). Hij heeft behoorlijk wat problemen gehad. Eerst ging het wel okee, maar het laatste stuk was de snelweg slecht, of amper, geveegd. Maar 1 baan beschikbaar. En de mensen reden natuurlijk niet hard, en het sneeuwde alweer. Toen, ze hadden aan het begin van de avond al de buurvrouw gebeld, om te vragen hoe het laatste weggetje, een soort privéweg van zo'n 10 huizen, eraan toe was. Dat was dus sneeuw en ijs. Maar toen Dirk daar was, bleek dus dat de weg waar die aan lag (een D-weg geloof ik) ook totaal beijzeld was. En sinds die best wel stijgt, is dat lastig met je 2-wheeldrive. Hij vertelde dit de volgende ochtend dus allemaal aan de telefoon. Hij zei ook dat 'ie ergens wel tien keer moest proberen voordat hij omhoogkwam. En uiteindelijk op het privéweggetje dus kwam hij ergens niet meer verder en heeft hij de auto geparkeerd. Daarna moest hij nog een aardig eindje lopen, eerst m Markus, en toen daarna met de drie katten. En het huis was kouder dan gedacht, de schilder zou de verwarming aanzetten, maar niet warm genoeg dus. De volgende ochtend gingen Sonia en ik weg, maar we moesten eerst de auto ontdooien voordat we uberhaupt de deuren open konden krijgen. Voor de rest ging de reis goed, nog heel eventjes 10 minuutjes een sneeuwbui gehad, maar de temperatuur was al stijgende dus de sneeuw smolt overal.

Voor de rest was de vakantie in Normandie erg leuk, heb nog een paar leuke cadeautjes gehad (Gossip Girl DVD Box van Seizoen 2, ketting, make-upjes) en de familie was ook erg aardig. Maar ik was wel blij dat ik de zondag weer terug kon. Toen heb ik de tweede week dus veel met Linda afgesproken, ook met Oud en Nieuw. We gingen lekker samen hier eten, heerlijke avond gehad, en daarna naar Parijs. Daar gingen we naar de Sacre Coeur. Daar in een cafeetje voor het eerst sinds heel lang weer een biertje gedronken, en we vonden het allebei toch echt na twee slokken niet lekker meer. We zijn niet voor niets in Wijnland natuurlijk haha! Nouja bovenaan bij de S.-C. was ook leuk, met nog Lisette en twee vrienden van haar die hier waren. Alleen in Frankrijk is er dus echt weinig vuurwerk, was bijna niets te zien... misschien door de mist maar volgens mij viel dat wel mee. Nouja nog een leuke avond in een club gehad, en toen om 5 uur waren we bij Linda thuis, daar nog ff geslapen tot een uur of 9, toen ging ik naar huis, want m'n eigen bed lag toch lekkerder... En toen ik dus zo tegen 11 naar huis fietste, sneeuwde het! Lekker koud, in je feestjurkje...brr!

Nouja voor de rest is er niet zoveel spannends gebeurd.
Er is hier wel sinds 2 weken ofzo nog een Nederlandse au pair in het dorp. Vet grappig! Heb al een paar keer dingetjes met haar gedaan.

Ohja, ik ben ook met Alexandra nog op stap geweest, namelijk; naar het biljart/poolcafe in de straat hier... haha! Was erg leuk, al twee keer. Ook een beetje laat thuis 0=) (half 2 en 3 uur ofzo). En we hebben bij CDG - Etoile (vlakbij Champs-Elysees) een fijn cafe/restaurant gevonden dat elke dag Happy Hour heeft van 18h tot 22h, met cocktails voor maar 5 euro. Zeker dat we daar nog terug gaan!

Nou volgens mij was dit het interessante alweer, heb nog erg veel op de planning staan: zaterdag voor de eerste keer eindelijk de Eiffeltoren op, het weekend erna afscheidsetentje van Linda en Linda en Lisette want die gaan allemaal weer naar Nederland in februari =(, en nog Soldes shoppen tot en met 10 februari.

Ik heb een beetje problemen met het uploaden van foto's op dit moment maar ik hoop dat zo snel mogelijk op te lossen en bij te werken!

Tot de volgende keer, en ik beloof heel wat sneller!!

Bisous, Yara.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Croissy-sur-Seine

Parijs

Ik ben au pair in Paris!

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2010

A Bientot Paris

05 April 2010

Bienvenue, Alexander

17 Februari 2010

L'hiver à Paris

20 Januari 2010

December-vakantie-Januari

24 Oktober 2009

Frans praten
Yara

Actief sinds 10 Aug. 2009
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 15072

Voorgaande reizen:

27 Juni 2016 - 08 Juli 2016

SPIL reis

26 Juni 2014 - 10 Augustus 2014

Summerschool Taipei, Taiwan 2014

01 Juli 2012 - 01 September 2012

Bourgogne

22 Augustus 2009 - 03 Juli 2010

Parijs

Landen bezocht: