Bienvenue, Alexander - Reisverslag uit Croissy-sur-Seine, Frankrijk van Yara Langen - WaarBenJij.nu Bienvenue, Alexander - Reisverslag uit Croissy-sur-Seine, Frankrijk van Yara Langen - WaarBenJij.nu

Bienvenue, Alexander

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

05 April 2010 | Frankrijk, Croissy-sur-Seine

De baby is geboren!

zondag 28 maart 2010, 9h55;
Alexander Michel Daan van Dorp.

Die zondag was een lange dag! Ik was de zaterdagavond weggegaan en tóch maar wel één van de laatste RERs naar huis gepakt, en toen ik fietste werd ik gewenkt door de baas van het biljartcafé (waar Alexandra en ik vaak heen gaan ;)) en ging ik daar heen. Om 3h30 (nieuwe, zomertijd) kreeg ik een bericht dat ik een Voicemailbericht had. Bleek dus mijn hostvader te zijn, maar in het café is niet zo'n goed bereik. Dus ik weer op mijn fietsje springen en bellen; ik ben er over 2 minuten! *zucht van opluchting aan de andere kant*. Daarna nog even snel online, wat mailtjes versturen, Alex proberen te bellen, en toen slapen! Uiteindelijk 3.5h gehaald (H). De volgende dag 12h op Markus gepast. We gingen zwemmen. Daarna wel lekker geluncht, met wat restjes ofzo :P. En in de namiddag op kraamvisite. - De vader was thuisgekomen om te gaan slapen, die was ook al sinds 3h wakker en het was te moeilijk doen met openbaar vervoer.
Vervolgens maandag ben ik maar niet naar school geweest, ik had Markus naar school gebracht en ben toen weer mijn bed ingedoken. Was toch wel heeel moe. Woensdagochtend toen Markus weer vrij was gingen we weer zwemmen :D. Was erg leuk; helaas kan meneer het nog niet en ik mocht weer de nodige trappen onder water (perongeluk, maar toch, je voelt het) incasseren. Voor de lunch dacht ik even lekker te koken met worstjes, gebakken aardappeltjes en broccoli met kaassaus. Alleen helaas houdt Markus niet zo van broccoli. Uiteindelijk extra veel kaassaus erover gedaan haha. 's Middags kwam zijn vriendje Raphaél over en toen gingen we visjes maken, want hier is 1 april de dag van "Poisson d'Avril". Dus dan moet je proberen ongemerkt een vis op iemands rug te plakken en als diegene er dan achter komt, roep je 'poisson d'avril'.
Donderdag en vrijdag nam de vader vaderschapsverlof (zeg je dat zo?) omdat de moeder donderdag terug zou komen - hier moeten alle zwangere vrouwen ingeschreven staan bij een ziekenhuis (om te bevallen) en dan blijven ze er nog zo'n 3 dagen. Dit omdat velen op het platteland wonen en ze met evt. problemen te laat kunnen zijn en er dus doden kunnen vallen. Over doden gesproken; iedereen die ik ken is ... in rep en roer? dat er hier een moordaanslag is gepleegd met de RER. Vrijdagavond op het station Gare De Lyon van lijn A (mijn lijn) stond iemand op de trein te wachten, en iemand anders heeft die voor de trein geduwd! Naar het schijnt is hij, nadat hij eronder uit gehaald was, 10 min. later toch overleden. Bizar. Iedereen zegt nu dus ook altijd: niet te dicht bij het randje staan! Ja het maakt me wel een beetje angstig, maar toch doe ik niet veeel voorzichtiger ofzo.

Verder ga ik denk ik morgen toch wel de dokter bellen voor een afspraak, ik ben namelijk 2.5 week geleden zo slim geweest de badkamerdeur proberen dicht te trekken toen mijn voet er nog onder zat. Dus ik loop nou met een pijnlijke en dikke kleinste teen. Hij had eerst ook erg mooie kleuren, maar gelukkig is dat weg. En verder lijkt hij niet helemaal goed te zitten. Toch maar even langs de dokter dus.

Voor nou laat ik het er even bij zitten, ik moet morgen weer vroeg op en ben erg moe. Bonne nuit allemaal, ik zal morgen even verder schrijven over pasen en dingetjes voor de geboorte van Alexander!

Bisous, Yara.

  • 06 April 2010 - 14:39

    Lisette Janssen:

    Hee Yara!

    Ik dacht ik probeer het ook nog even op deze manier... is het voor jou makkelijker het formulier te beantwoorden en door te sturen

    Ik hoop echt dat je het naar zoveel mogelijk mensen kan sturen want ik moet over een week al naar Parijs om aan de hand van de antwoorden foto's te maken! Misschien kunnen we dan wat afspreken? Ik ben er denk ik van de 12de tot de 15de april (moet nog boeken). Laat het maar weten!

    Groetjes Lisette
    __________________________________

    Mijn naam is Lisette Janssen en ik ben een studente Grafisch Ontwerp aan de Willem de Kooning Academie te Rotterdam. Omdat ik afgelopen jaar in Parijs gewoond en gewerkt heb wilde ik deze ervaring combineren met één van mijn afstudeeropdrachten: mapping a city.

    Dat is een benadering waarbij een plaats op een nieuwe, alternatieve manier visueel in kaart wordt gebracht. Uitgangspunt is dus niet het stratenpatroon of de geografie, maar de persoonlijke beleving van de mensen.

    Daarom wil ik voor deze opdracht graag weten hoe jij Parijs ervaart.

    *Deelname blijft anoniem

    1. In welke stad ben jij geboren?

    2. In welk arrondissement woon je?

    3. Wat is je favoriete plek in Parijs? Omschrijf de plek zo specifiek en gedetailleerd mogelijk. Waarom spreekt deze plek je aan?

    4. Waaraan zie je of iemand uit Parijs komt of er slechts op bezoek is? Noem 3 zichtbare kenmerken.

    5. Omschrijf hoe een normale doordeweekse dag in Parijs er voor je uitziet. Beschrijf je activiteiten en plaatsen waar jij je bevindt op de hieronder genoemde tijdstippen.

    08h00:

    10h00:

    12h00:

    14h00:

    16h00:

    18h00:

    20h00:

    22h00:

    00h00:

    02h00:

    04h00:

    06h00:

    Jullie informatie zal ik gebruiken om de verschillende manieren waarop je Parijs kan bekijken vast te leggen. Om dat te doen ga ik naar Parijs om, aan de hand van jullie antwoorden, foto’s te maken.

    * Aangezien de spontaniteit een grote rol speelt in dit project zou ik je willen verzoeken om dit formulier voor 8 april terug te sturen. Indien jij je (mail)adres erbij plaatst, ontvang je te zijner tijd een link naar de plek op internet waar u het eindresultaat kunt bewonderen. Antwoorden kun je naar janssenlisette@hotmail.com sturen!

    Alvast bedankt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Croissy-sur-Seine

Parijs

Ik ben au pair in Paris!

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2010

A Bientot Paris

05 April 2010

Bienvenue, Alexander

17 Februari 2010

L'hiver à Paris

20 Januari 2010

December-vakantie-Januari

24 Oktober 2009

Frans praten
Yara

Actief sinds 10 Aug. 2009
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 15078

Voorgaande reizen:

27 Juni 2016 - 08 Juli 2016

SPIL reis

26 Juni 2014 - 10 Augustus 2014

Summerschool Taipei, Taiwan 2014

01 Juli 2012 - 01 September 2012

Bourgogne

22 Augustus 2009 - 03 Juli 2010

Parijs

Landen bezocht: