L'hiver à Paris - Reisverslag uit Croissy-sur-Seine, Frankrijk van Yara Langen - WaarBenJij.nu L'hiver à Paris - Reisverslag uit Croissy-sur-Seine, Frankrijk van Yara Langen - WaarBenJij.nu

L'hiver à Paris

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

17 Februari 2010 | Frankrijk, Croissy-sur-Seine

Happy Chinese New Year!

Afgelopen zondag ben ik met Alexandra (voor degenen die het niet meer weten; het Duitse meisje uit mijn straat) en Madelon, een nieuw Nederlands meisje die in het zelfde hotel werkt als waar Linda werkte, naar de viering, een parade, van het Chinese nieuwjaar geweest. Erg leuk; met draken, veel vuurwerk (erg veel (paar)duizendklappers!) en mooie pakken.

De winter in Parijs is leuk. Koud dat wel, maar die paar keer dat er sneeuw lag (...dus niet zo veel en vaak als in Nederland) was het erg mooi. Ook hebben ze hier 2 schaatsbanen liggen, (tot 3 januari lag er nog een derde op Trocadero, bij de Eiffeltoren,) op Montparnasse en Hotel de Ville. Bij die laatste ben ik wezen schaatsen met Alexandra. Het was erg lachen, en we zijn beiden niet gevallen =).

En wat doe je nog meer in de winter in Parijs?? Shoppen! Er was uitverkoop van 6 januari tot ongeveer 10 februari. Dus ik heb even lekker geshopt, nieuwe schoenen gekocht, en nog een dag in La Vallee Village doorgebracht; waar ik ook even goed gescoord heb voor een mooie winterjas van Gerard Darel (best bekend Frans merk, goede kwaliteit =D). Hij is niet suuuperdik, maar je kan er heerlijk een dik vest onderdoen dus dat is erg fijn.

Verder nog een chronologie van de afgelopen paar weken:

* Op 31 januari ben ik lekker met Linda, Linda en Amy, een vriendin van één van de Linda's, gaan eten in Parijs. Het was hun laatste zondagavond want de ene vertrok vrijdag erna en de andere zaterdag. Heerlijke avond gehad, maar voelde wel raar om daarna afscheid te nemen, als voorlopig één van de laatste keren!

* Op 6 februari vertrok Linda. Ik zou haar helpen met haar spullen, en uiteindelijk had ze nog een lift weten te regelen bij een collega en hoefden we niet alles met de trein te slepen. (En nee, we hebben het niet droog gehouden; het plensde van de lucht en wijzelf misten elkaar al toen ik buitenstond en zij in de trein zat!)

* Op 12 februari ging ik met Alex naar het biljartcafé, omdat we beiden weggaan in de vakantie, dus we dachten; we gaan nog even een avondje gezellig doen en daarna moeten ze maar twee weken overleven zonder ons. Uiteindelijk zijn we daarna ook meegegaan naar een discotheek op een boot, was erg gezellig; alleen ik had mn hakken aan omdat dit van te voren niet gepland was, dus ik was tussen al die kleine Fransmannetjes superlang! Maar de avond was erg leuk en om 5 uur lag ik eindelijk lekker te slapen!

*Vrijdag a.s. ga ik met de trein naar Bar-Le-Duc, waar als het goed is mijn papa en mama me staan op te wachten =) Even een lang weekend vakantie en hen weer zien. Morgen mijn strijkwerk afmaken en dan tas inpakken...!

Nou de foto's van vorige keer staan er wel op, maar nu doet Hyves weer vervelend dus foto's van schaatsen en de Chinese parade staan er nog niet op, maar ik doe mijn best!

À la prochaine, bisous,
Yara.

  • 05 April 2010 - 14:56

    Lisette Janssen:

    Hee Yara!

    Ik dacht ik probeer het ook nog even op deze manier... is het voor jou makkelijker het formulier te beantwoorden en door te sturen ;)

    Ik hoop echt dat je het naar zoveel mogelijk mensen kan sturen want ik moet over een week al naar Parijs om aan de hand van de antwoorden foto's te maken! Misschien kunnen we dan wat afspreken? Ik ben er denk ik van de 12de tot de 15de april (moet nog boeken). Laat het maar weten!

    Groetjes Lisette
    __________________________________

    Mijn naam is Lisette Janssen en ik ben een studente Grafisch Ontwerp aan de Willem de Kooning Academie te Rotterdam. Omdat ik afgelopen jaar in Parijs gewoond en gewerkt heb wilde ik deze ervaring combineren met één van mijn afstudeeropdrachten: mapping a city.

    Dat is een benadering waarbij een plaats op een nieuwe, alternatieve manier visueel in kaart wordt gebracht. Uitgangspunt is dus niet het stratenpatroon of de geografie, maar de persoonlijke beleving van de mensen.

    Daarom wil ik voor deze opdracht graag weten hoe jij Parijs ervaart.

    *Deelname blijft anoniem

    1. In welke stad ben jij geboren?

    2. In welk arrondissement woon je?

    3. Wat is je favoriete plek in Parijs? Omschrijf de plek zo specifiek en gedetailleerd mogelijk. Waarom spreekt deze plek je aan?

    4. Waaraan zie je of iemand uit Parijs komt of er slechts op bezoek is? Noem 3 zichtbare kenmerken.

    5. Omschrijf hoe een normale doordeweekse dag in Parijs er voor je uitziet. Beschrijf je activiteiten en plaatsen waar jij je bevindt op de hieronder genoemde tijdstippen.

    08h00:

    10h00:

    12h00:

    14h00:

    16h00:

    18h00:

    20h00:

    22h00:

    00h00:

    02h00:

    04h00:

    06h00:

    Jullie informatie zal ik gebruiken om de verschillende manieren waarop je Parijs kan bekijken vast te leggen. Om dat te doen ga ik naar Parijs om, aan de hand van jullie antwoorden, foto’s te maken.

    * Aangezien de spontaniteit een grote rol speelt in dit project zou ik je willen verzoeken om dit formulier voor 8 april terug te sturen. Indien jij je (mail)adres erbij plaatst, ontvang je te zijner tijd een link naar de plek op internet waar u het eindresultaat kunt bewonderen. Antwoorden kun je naar janssenlisette@hotmail.com sturen!

    Alvast bedankt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Croissy-sur-Seine

Parijs

Ik ben au pair in Paris!

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2010

A Bientot Paris

05 April 2010

Bienvenue, Alexander

17 Februari 2010

L'hiver à Paris

20 Januari 2010

December-vakantie-Januari

24 Oktober 2009

Frans praten
Yara

Actief sinds 10 Aug. 2009
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 15068

Voorgaande reizen:

27 Juni 2016 - 08 Juli 2016

SPIL reis

26 Juni 2014 - 10 Augustus 2014

Summerschool Taipei, Taiwan 2014

01 Juli 2012 - 01 September 2012

Bourgogne

22 Augustus 2009 - 03 Juli 2010

Parijs

Landen bezocht: