Frans praten - Reisverslag uit Croissy-sur-Seine, Frankrijk van Yara Langen - WaarBenJij.nu Frans praten - Reisverslag uit Croissy-sur-Seine, Frankrijk van Yara Langen - WaarBenJij.nu

Frans praten

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

24 Oktober 2009 | Frankrijk, Croissy-sur-Seine

Vanaf eind september ben ik veel meer Frans gaan praten. Logisch ook, want ik begon eindelijk aan school en nog wel meer dingen. Lees hieronder maar!

Vanaf 21 september begon mijn school. Mijn 'rooster' is als volgt: Maandag, dinsdag, donderdag van 9 tot 11 les. De eerste les was met ongeveer 8 tot 10 mensen, maar de eerste twee weken kwamen er steeds nieuwe mensen bij, die later in Frankrijk waren gekomen.

Vrijdag 25-09.
Ik had vandaag afgesproken met Linda, omdat ik voor het weekend met mijn hostfamilie mee zou gaan naar Normandie en ik morgen jarig was. Was nog wel even een gezellige middag. 's Avonds vertrokken we dus naar Normandie.

Zaterdag 26-09.
Mijn verjaardag =). Volgens mij de eerste keer dat ik niet thuis was, en ik voelde me op de een of andere manier ook niet zo jarig! Ik denk omdat ik de verjaardagen van mijn mama en zusje 'gemist' heb, dat ik nog niet het gevoel had dat het al 'mijn dag' was, haha!
Ik heb van mijn gastfamilie een hele grote kaart gehad, superleuk =). En de DVD-box van GossipGirl seizoen 1, en 'Ange ou Demon' parfum van Givenchy.

Vrijdag 02-10.
Ik ging vandaag naar Paris met Eliza, een nieuw meisje in mn klas, uit Australie. Ze woont ongeveer 2 (lange) straten verderop. We gingen lekker shoppen en rondlopen, dus dat was erg gezellig en leuk!

De week daarna was het slecht weer hier. Gelukkig maakt dat me nou niet echt depressief ofzo, ik vind het gewoon jammer dat als ik naar buiten zou gaan ik binnen 2 minuten doorweekt zou zijn. Het geeft me eerder een gevoel dat ik thuis ben, want zo is het weer in Nederland bijna altijd! Maarja het jammere was ook dat we daarom niet op woensdag naar het park gingen met Baptiste en zijn zusjes.

Zaterdag 10-10.
Vandaag vierde ik mijn verjaardag met au pair vriendinnen in Paris (eigenlijk gewoon uitgaan), en Chloé vierde haar verjaardag bij haar thuis. Maar eerst 's middags waren we (Alex en ik) nog bij een ontvangst voor 'Nouveau Croissillons' ofzo, nieuwe dorpsbewoners. Daarna moesten we superhaasten want het was al 19u en he feestje bij Chloé begon 20u en ik moest alweer de trein hebben van ong 22u (wat 23u werd haha). Chloé had Alexandra ook uitgenodigd want die kent ze nu ook. We gingen daar heen met ook nog Eliza, want we wilden graag Franse mensen ontmoeten. Dit was dus de perfecte gelegenheid! Veel van de mensen kende ze van school (Nanterre Université Paris X - iets met 'droit' - recht) en ik heb ze nu ook volgens mij allemaal op Facebook haha. Dat is hier echt mijn favoriete site, al die Amerikanen en andere au pairs hebben dat ook =)! Maar het was erg gezellig en daarna in Café Oz waar ik heen ging met au pair vriendinnen ook!

Maandag 12-10.
De eerste keer de 'rencontre internationale groupe' of hoe ze het noemen. Bij de ontvangst van nieuwe dorpsbewoners hebben we deze dames ontmoet, en het gaat eigenlijk om dat vrouwen uit het dorp lekker Frans babbelen, en dan heb je iets van 3 Franse dames die dan helpen met de uitspraak enzo van je Frans. En het is dan steeds bij iemand thuis, die koffie enzo verzorgt, en die ook een tekst voorbereid die we dan samen lezen en daarna ook bespreken.

  • 30 December 2009 - 13:09

    Leo En Lianne:

    Hoi mademoiselleke
    Volgen je dagboek op de voet. Hoe was de kerst en zo?? Heb je nog leukerts ontmoet??
    Warme groetjes van ons allebei. Leo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Croissy-sur-Seine

Parijs

Ik ben au pair in Paris!

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2010

A Bientot Paris

05 April 2010

Bienvenue, Alexander

17 Februari 2010

L'hiver à Paris

20 Januari 2010

December-vakantie-Januari

24 Oktober 2009

Frans praten
Yara

Actief sinds 10 Aug. 2009
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 15082

Voorgaande reizen:

27 Juni 2016 - 08 Juli 2016

SPIL reis

26 Juni 2014 - 10 Augustus 2014

Summerschool Taipei, Taiwan 2014

01 Juli 2012 - 01 September 2012

Bourgogne

22 Augustus 2009 - 03 Juli 2010

Parijs

Landen bezocht: