Derde, Vierde week? Nieuwe vrienden... - Reisverslag uit Croissy-sur-Seine, Frankrijk van Yara Langen - WaarBenJij.nu Derde, Vierde week? Nieuwe vrienden... - Reisverslag uit Croissy-sur-Seine, Frankrijk van Yara Langen - WaarBenJij.nu

Derde, Vierde week? Nieuwe vrienden...

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

24 September 2009 | Frankrijk, Croissy-sur-Seine

Het is alweer even geleden dat ik wat heb geschreven (sorry!), dus moet ik nu alles maar updaten tot nu. De dagen die missen waren gewoon niet interessant genoeg. Ik denk dat ik zo rond 9 september was...

Woensdag 09-09.
Vandaag had ik niet één, maar twee kindjes. 's Ochtends kwam Baptiste, het beste vriendje van Markus, hier spelen... Dat kwam neer op: traintracks bouwen, autotrack bouwen, spelen met Cars, en nog meer treinen en auto's. Toen kwam de moeder weer en heb ik geluncht met Markus en daarna heeft hij een siesta gehad.
Het is best moeilijk hoor, om àlles in het Frans te zeggen, met Markus kan ik nog overschakelen op Engels als ik iets eventjes niet weet...

Donderdag 10-09.
Alexandra, de au pair hier uit de straat, had gevraagd of ik meeging naar een aupair meeting. Ik dacht dat het van de talenschool was, maar eenmaal daar aangekomen bleek dat het van haar agency was en dat ik dus eigenlijk had ingebroken in een privé meeting xD. Maar aangezien iedereen graag nieuwe mensen ontmoet, was er natuurlijk geen probleem. Ik heb o.a. Amerikaans, veel Zweedse, Duitse, Russische, Oostenrijkse, Zwiserse en Finse meiden ontmoet.

Vrijdag 11-09.
De eerste test van twee, het schrijfgedeelte. Was niet moeilijk, uiteindelijk bleek dat ik het iets onder mijn niveau had gedaan, maar na 3 maanden niet Frans gepraat te hebben of grammatica ofzo, was het nog best aardig. 's Avonds hadden we afgesproken met wat van de 'nieuwe mensen', om naar de Eiffeltoren te gaan en daarna uit. Uiteindelijk ging ik met een Amerikaanse, Jacqueline, die hier in het dorp zit om ongeveer 10 uur weg, later dan de anderen omdat wij beiden liever met onze familie wilden eten en gewoon rustig aan wilden doen. Bij La Défense pikten we nog iemand anders op (Heb je een paarse broek aan? Ja? Oh dan moet je wel nu naar beneden lopen, haha - en dat in het Frans) en toen gingen we naar La Tour Eiffel, waar we twee Australische meiden (You're from Dutchlandia??), een Hongaarse jongen, en een Amerikaans meisje nieuw ontmoetten.

Zaterdag 12-09.
We hadden 's nachts wat rondgelopen, en uiteindelijk waren we in een Irish pub terecht gekomen. Om 2 uur besloten de meesten van ons naar huis te gaan, dus toen waren we met 3 meiden die dezelfde richting op moesten, Jacqueline, Amelia en ik, en 2 andere meiden die een andere richting op moesten maar beiden geen idee hadden welke richting het precies was. Volgens mij hebben ze toen de busroute gevolgd, wat gewoon het slimste was want ze moesten naar Gare Montparnasse en daar kwam de bus ook uit. Ik liep met Jacque en Amelia naar L'Arc de Triomphe/Charles de Gaulle/Etoile, om daar de nachtbus te pakken.. we waren daar om 3 uur, we hadden ongeveer een half uur gelopen, en de bus ging pas om half 4. Toen het eindelijk half 4 was, leek het wel of de bus doorreed dus iedereen rennen, toen iedereen de bus in, propvol. Het is niet een normale stadsbus maar echt een relaxte touringcar bus! Ik ging toen eerst aan één kant zitten, en één van de twee andere meiden, Amelia uit Australie, zat zo ongeveer op dezelfde hoogte maar precies aan de andere kant van het gangpad, maar toen we vet veel gingen praten bood de man naast haar aan om van plek te ruilen zodat wij lekker konden babbelen. Uiteindelijk moest zij eruit in Chatou en toen zat ik met Jacqueline. De volgende stop gingen wij eruit, het was ondertussen al half 5, en toen moesten we nog een half uur naar huis lopen!
Toen thuis lekker geslapen, alleen erg kort! Ik had namelijk met Linda, het Nederlandse meisje, en een ander 'nieuw meisje', voor onze eerste ontmoeting afgesproken om 13.00 bij de Eiffeltoren. Alleen Linda bracht nog een Nederlands meisje mee (nog een Linda) en ik had alle aupairs uitgenodigd om ook te komen, en uiteindelijk waren we met vijftien ofzo! Heerlijk geluncht (voor mij was het mijn ontbijt), en daarna weer geshopt op de Champs-Elysees. En toen ging iedereen langzamerhand naar huis, en bleven Emma en Sanna en ik over, zij zijn Zweeds. Sanna was aan het smsen met een ander Zweeds meisje, en toen gingen we uit eten met haar en een Russisch meisje in de buurt van Place de la Bastille. Dat was ontzettend supergezellig =) en totaal niet duur vanwege connecties van Yulia, het Russische meisje.
Die avond was ik pas om iets voor twaalf thuis!

Maandag 14-09.
Omdat het weekend zo vermoeiend was heb ik maandag zo'n beetje de hele tijd geslapen, maar dat was wel ff fijn om te doen.

Dinsdag 15-09.
De tweede van twee testen, de spreektest. Ik kwam daar, zag mijn naam op een lijstje op een deur staan, en toen er iemand uitkwam en niemand erin ging ging ik maar. Nog geen 10 minuten daar gezeten, en toen werd besloten in welke klas ik zat. Ik moet maandag de 21e om 9 uur beginnen. Na de test nog best wel lang gewacht, en toen iedereen er was gingen we een soort van lunch doen bij de Creperie in 'Saint G', oftewel Saint-Germain-en-Laye. Toen om 14.00 toen ik net thuis was, gingen we de Gym, de sportschool, uitproberen. Was wel even fijn om weer te sporten, heb al 2 maanden bijna niets gedaan! Ik ging samen met Alexandra, de Duitse aupair hier en Chloé, het Franse meisje hier dat ik ken.

Woensdag 16-09.
Vandaag was weer een woensdag, dus weer een vrije dag van Markus. Deze keer gingen we 's ochtends verven, en 's middags ging Markus naar Baptiste. Ik had dus even 2 uurtjes rust, maar daarna kwamen beide jongens hier, want Camille, de zus van Baptiste, moest ergens heen en dus werd Baptiste hier gedumpt.

Vrijdag 18-09.
's Ochtends ging ik met Chloé naar de Gym, en daar heb ik me ook ingeschreven. Onbeperkt en ze hebben er ook groepslessen dus dat is erg fijn. 's Middags ging ik naar Saint G, om de inschrijving bij onze school te regelen en een cadeautje voor de moeder te kopen, die morgen jarig is. Bij het inschrijven hebben we, ik was met Alex(andra), nog een Mexicaans meisje ontmoet, Paola, die in de straat achter mij woont.

Zaterdag 19-09.
De moeder was jarig. Eerst 's ochtends een beetje uitgeslapen, toen gezellig ontbeten en cadeautjes gegeven. Daarna ging ik weg want ik had afgesproken met een aantal Nederlandse meiden voor de 'TechnoParade' om 11.45. Nou wij dus lopen enzo, erg gezellig... begin die Fransen ipv om 12 uur pas na 13 uur met echt muziek te draaien enzo. (Het was een soort optocht met vrachtwagens waar ze keihard muziek vanaf draaiden... O.a. David Guetta, en een aantal NLse DJ's.) Daar waren we aan het wachten, en toen hadden we een groep NLse jongens ontmoet... Was wel erg gezellig...

Zondag 20-09.
Vandaag was een beetje een vreemde dag, natuurlijk een hangover 0=). En mijn lieve zusje was jarig dus die heb ik ook nog eventjes gebeld.

Bisous, Yara.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Croissy-sur-Seine

Parijs

Ik ben au pair in Paris!

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2010

A Bientot Paris

05 April 2010

Bienvenue, Alexander

17 Februari 2010

L'hiver à Paris

20 Januari 2010

December-vakantie-Januari

24 Oktober 2009

Frans praten
Yara

Actief sinds 10 Aug. 2009
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 15084

Voorgaande reizen:

27 Juni 2016 - 08 Juli 2016

SPIL reis

26 Juni 2014 - 10 Augustus 2014

Summerschool Taipei, Taiwan 2014

01 Juli 2012 - 01 September 2012

Bourgogne

22 Augustus 2009 - 03 Juli 2010

Parijs

Landen bezocht: