Bonjour, mes amis - Reisverslag uit Couches, Frankrijk van Yara Langen - WaarBenJij.nu Bonjour, mes amis - Reisverslag uit Couches, Frankrijk van Yara Langen - WaarBenJij.nu

Bonjour, mes amis

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

03 Juli 2012 | Frankrijk, Couches

Hallo lieve lezers,

Ik zit op dit moment lekker languit in de schaduw, waar ik half wordt opgegeten door allerlei beestjes. Het is hier zo'n 23/24 graden, maar dat is zonder dat de zon volop schijnt. Nadat het vanochtend stralend blauw was, is het in de middag weer wat dichtgetrokken. Voor morgen en overmorgen wordt ook zonnig weer maar met kans op onweer voorspeld. Dat betekent voor mij dus dat ik naast een leuk buitenprogramma, ook alternatieven voor binnen moet verzinnen.

Sinds ik zondag ben aangekomen, heb ik eigenlijk nog bijna niet stil gezeten. Natuurlijk eerst een rondleiding gehad, en even al mijn spulletjes uitgepakt. Daarna gezellig samen gegeten met Peter en Yvonne, om vervolgens even de finale te zien van het EK. Ondanks dat ik steeds bijna in slaap viel, ging ik pas om 00.30 of zoiets slapen.

De volgende ochtend geen wekker gezet, omdat ik nog niet veel hoefde te doen. Ik heb toen de eetzaal opgeruimd, omdat dat mijn zaaltje is waar ik de binnen animatie doe. Er lag o.a. heel veel schilderspulletjes, puzzels, tekenspullen, verhalen (voor het slapengaan). Samen met Peter heb ik de tafelopstelling verbouwd, zodat het nu een leuke ruimte is om dingen te doen.

Daarna ging ik op expeditie in de stal, waar ik o.a. een zak met 100 ballen (formaat.... sinaasappel/meloen, en dan van plastic. Ideaal dus) vond, een mand met voetballen, een reuzendobbelsteen, een hoepel, en een stapel deksels (van emmers). Die blijken ze te gebruiken voor discuswerpen. Volgens Peter werken ze prima. Ook vond ik er nog een heleboel spelletjes, die ik naar het zaaltje (de Koeienzaal) heb gebracht, zoals Risk, meerdere schaakspellen, dam spellen. Er is ook niet een sjoelbak, er zijn er wel 3!! Alleen waarschijnlijk niet voldoende stenen.

's Avonds weer samen gegeten, en daarna een programma voor deze week gemaakt. Die is tot zaterdag, en het is de bedoeling dat ik daarna voor de komende 2 weken een programma maak dat ik dan steeds herhaal. Dat kan ik waarschijnlijk vanaf vanavond een beetje gaan plannen, want dan weet ik de rest van mijn werkzaamheden. Die houden hoogstwaarschijnlijk in dat ik donderdagochtend vroeg op moet want dan zijn Peter en Yvonne vrij, en neem ik wat werkzaamheden over. Maar dat gaan we vanavond dus bespreken met 2 andere mensen die hier ook de zomer 2 maanden werken.

Vandaag heb ik ook alweer een heleboel gedaan:
Vanochtend per ongeluk een half uur later opgestaan dan ik wilde. Daarna zijn we (Peter en ik) de ponies gaan halen. Even lekker gepoetst, en Peter heeft de hoeven gecontroleerd. Eentje had een gescheurde hoef, en op het pad (steentjes) liep ze flink te trekken, maar tijdens het longeren op het gras had ze daarna nergens last van! Het is de bedoeling dat we volgende week ze gaan zadelen, en als ze dan niet raar gaan doen kunnen de kindjes er op rijden :) die vinden dat natuurlijk helemaal geweldig!

Dit herinnert me er trouwens aan dat ik mijn zadelpoets klusje nog niet af heb! Ben hopelijk zo terug!!!!

  • 04 Juli 2012 - 05:40

    Herma:

    veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Actief sinds 10 Aug. 2009
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 15073

Voorgaande reizen:

27 Juni 2016 - 08 Juli 2016

SPIL reis

26 Juni 2014 - 10 Augustus 2014

Summerschool Taipei, Taiwan 2014

01 Juli 2012 - 01 September 2012

Bourgogne

22 Augustus 2009 - 03 Juli 2010

Parijs

Landen bezocht: