On continue - Reisverslag uit Couches, Frankrijk van Yara Langen - WaarBenJij.nu On continue - Reisverslag uit Couches, Frankrijk van Yara Langen - WaarBenJij.nu

On continue

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

05 Juli 2012 | Frankrijk, Couches

Ik ben nu lekker bezig met het programma van volgende week. Ik heb gister gehoord dat ik mijn programma t/m woensdag moet aanpassen op binnendingen, want de weersvoorspelling is niet zo goed. Vannacht heeft het hier ook geregend, maar best wel raar is dan dat vanochtend de zon weer schijnt. Ik stap trouwens elke dag met ongeveer 15 tot 20 graden de deur uit (ernaast hangt een thermometer, dus dat is wel leuk om even te kijken 's ochtends).

Gelukkig heb ik genoeg inspiratie. Oud-hollandse spelletjes, zoals spijkerpoepen, koekhappen (kan prima binnen). En vandaag gaan we beginnen met blaasvoetbal, en vanmiddag waarschijnlijk schilderen!

Om nog even terug te keren op mijn verhaal over dinsdag:

Ik had mijn klusje nog niet af omdat ik mee ging met een paar kleine boodschapjes doen. Samen emt Yvonne gingen we boodschappen halen om een omelet te maken voor de lunch. Achteraf lag er ook nog heel veel hier, maarja dat maakte niet uit.

Na het eten, moest ik aan de bak. We hadden om 15u een hindernisbaan/estafette gepland. Na het klaarzetten heb ik alle kindjes uit het zwembad geschopt, maar gelukkig wilden ze wel allemaal meedoen. De route was: hinkelen, rondje om een emmer, tshirt aantrekken, door een hoepel, tshirt uitdoen, een bal in een emmer gooien en daarna tegen een fles, vervolgens over een evenwichtsbalk en daarna slalommen met een pingpongballetje op een batje. We hadden 2 teams van 4 kinderen, maar natuurlijk heeft iedereen gewonnen. Daarna hebben we nog een paar andere spelletjes gedaan, op doel schieten, 2 kinderen naar de overkant laten lopen met een bal tussen hun buiken (die dus niet mag vallen), en voetbal etc. Daarna kregen alle winnaars een ijsje.

Helaas kan er natuurlijk weer geen ongelukje uitblijven: Op de een of andere manier stapte ik in een of ander beest (met mijn open schoentjes) en had ik dus een angel in mn teen. Nu, 2 dagen later: is die nog steeds heerlijk dik, rood, jeukend, stijf, alles.

ohja, nog even een bizar feitje tussendoor: Er loopt hier dus een meisje rond, die Yara (of Jara?) heet, en een jongetje die Jens heet (ze zijn geen broer/zus). Heel raar hoor, om steeds die namen te horen. Als er nu nog een Linn/Lynn langskomt is het compleet!

Ik ga nu even verder met een weekschema maken voor volgende week. Daarna heb ik vandaag 2x spellen, en vanavond ga ik het toetje maken voor het eten van morgenavond (samen met de gasten): appeltaaart!

A bientot et bisous!
Yara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Actief sinds 10 Aug. 2009
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 15076

Voorgaande reizen:

27 Juni 2016 - 08 Juli 2016

SPIL reis

26 Juni 2014 - 10 Augustus 2014

Summerschool Taipei, Taiwan 2014

01 Juli 2012 - 01 September 2012

Bourgogne

22 Augustus 2009 - 03 Juli 2010

Parijs

Landen bezocht: