Ik leef nog! - Reisverslag uit Saint-Maurice-lès-Couches, Frankrijk van Yara Langen - WaarBenJij.nu Ik leef nog! - Reisverslag uit Saint-Maurice-lès-Couches, Frankrijk van Yara Langen - WaarBenJij.nu

Ik leef nog!

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

10 Juli 2012 | Frankrijk, Saint-Maurice-lès-Couches

Hallo lieve lezers,

Ik heb het zooooo ontzettend druk gehad. Maar vandaag heb ik pas vanaf 17u dienst. Ik ga dus zometeen ook met een boek aan het zwembad liggen. Ik zal jullie wel alvast waarschuwen dat dit een lang verhaal zal worden.

Gelukkig heb ik wel elke dag kort wat opgeschreven wat ik gedaan heb, dus dat kan ik lekker makkelijk navertellen.

Op woensdag was er een wijnproeverij. Ik moest mee om de kinderen te animeren, en dan kregen de ouders een rondleiding van Peter. Aansluitend was het proeven in de kelder waar wij deze keer ook zaten (te kleuren). Ik mocht deze keer ook mee proeven, hoewel ik niet alles gehad heb want ik nam de kinderen ook een paar keer mee naar buiten toe (als ze vervelend werden). Peter en ik gingen er heen in de buggy, die best wel hard de berg af gaat, nouja 60km/h, maar als het dus zo'n open wagentje is voelt het heel hard. Echter, de berg op trok die niet zo goed dus toen ging het maar 20 km/h haha!

Die ochtend heb ik ook voor het eerst met de caddy gereden. Er zijn er hier twee, dat is wel lekker makkelijk als je helemaal bovenop de heuvel moet zijn! Best lachen hoor, om er mee te rijden. Je moet natuurlijk wel rustig aandoen, vanwege de kinderen en de pas aangelegde drempels. 's Avonds was er een barbecue met gasten. Kipsate en daarbij frietjes. De kinderen kregen kipnuggets in plaats van sate. Daarna heb ik ze bezig gehouden met sjoelen, en nadat er een regenbuitje overkwam kwamen ook de ouders erbij zitten. Dat werd dus een wedstrijdje, de Brabanders (die er veel waren aangezien vorige week alleen het zuiden vrij was) tegen de enige Noord-Hollandse!

Donderdag zou de eerste keer zeephelling plaatsvinden, maar vanwege het niet zo mooie weer werd dat blaasvoetbal. Voor de zeephelling (en de zwembad-waterglijbaan) is mooi weer nodig omdat ik daarbij koud water gebruik.
In de middag zouden er ook spelletjes zijn, maar er waren geen kinderen! Uiteindelijk kwam ik Emily (2) en haar moeder tegen bij de konijnen. Met de hulp van haar moeder kon ik een caviaatje oppakken! Samen met Emily heb ik die Bobo genoemd! Omdat het daarna nog een beetje druppelde van de regen, gingen we binnen nagels lakken. Ik eerst die van haar, daarna mocht ze de mijne doen! Nou dat heb ik geweten haha!

Vrijdagochtend hebben we eerst een boswandeling gedaan. Ik had de kinderen (3 stuks) een stuk karton gegeven, en daarop hadden we stroken dubbelzijdig plakband geplakt. Daar konden ze dus allerlei mooie bloemetjes en blaadjes opplakken. Ik had ook een schaar mee en kon dus veel bloemetjes voor ze afknippen. De collages zagen er uiteindelijk ook heel vrolijk en kleurrijk uit! Vrijdagavond was er weer avondeten mogelijk voor de gasten. De kinderen kregen eerst pannenkoeken, gemaakt door de beste pannenkoekenbakster van de wereld (Yvonne), en daarna gingen ze naar de bioscoop, die die avond Surf's Up draaide. Helaas waren het vrij jonge kinderen die dus niet echt bleven zitten! Eerst gingen de jongens met blokken spelen, daarna de helft van de meisjes ook, en toen gingen die allemaal buiten spelen met de skelters. Van de 7 kinderen hebben er slechts 2 de film afgekeken. Tussen de boswandeling en de film heb ik trouwens nog heel veel administratieve dingen gedaan, ook samen met Yvonne. We hebben nu overal handige lijstjes van, die je in 1 handomdraai print. En we hebben bij de receptie "de Grote map van Yvonne en Yara". Die werkt heerlijk voor ons, en aangezien wij in principe de enige twee zijn die receptie doen, (soms doet Peter het,) is dat natuurlijk handig.

Voor nu laat ik het even hierbij, ik ga me klaarmaken voor een ochtend/middagje zwembad!

A bientôt!
Bisous, Yara.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Saint-Maurice-lès-Couches

Yara

Actief sinds 10 Aug. 2009
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 15080

Voorgaande reizen:

27 Juni 2016 - 08 Juli 2016

SPIL reis

26 Juni 2014 - 10 Augustus 2014

Summerschool Taipei, Taiwan 2014

01 Juli 2012 - 01 September 2012

Bourgogne

22 Augustus 2009 - 03 Juli 2010

Parijs

Landen bezocht: