Wat gaat de tijd toch snel - Reisverslag uit Saint-Maurice-lès-Couches, Frankrijk van Yara Langen - WaarBenJij.nu Wat gaat de tijd toch snel - Reisverslag uit Saint-Maurice-lès-Couches, Frankrijk van Yara Langen - WaarBenJij.nu

Wat gaat de tijd toch snel

Blijf op de hoogte en volg Yara

19 Augustus 2012 | Frankrijk, Saint-Maurice-lès-Couches

Mijn vorige reisverslag was van 10 juli, en aan de ene kant is er in de tijd tot nu weinig gebeurd, want ik werk gewoon mijn programma af, maar aan de andere kant is er echt hartstikke veel gebeurd. Ik heb ontzettend leuke mensen ontmoet, waarbij een boel ook hebben gezegd/gevraagd/geëist dat ik er volgend jaar weer ben, en heel veel leuke dingen gedaan.

Zo ben ik in juli met een gezin meegevraagd naar een marktje op zondagochtend (mijn vrije ochtend), wat echt hartstikke leuk was. 1 van de kinderen had ook al net zo lang gezeurd tot ik kwam eten, hij wou het zoooo graag :). Afgelopen week ben ik tot 2x toe met gasten meegeweest (niet dezelfde) om wijn te proeven, wat erg leuk en lekker was en als bedankje hield ik aan beide bezoeken een fles cremant (champagne die geen champagne mag heten) over!

Het eerste weekend van augustus was ook erg leuk, vanwege Peter (de eigenaar, voor degenen die dat vergeten zijn) zijn verjaardag (1 aug - 60jr) waren zijn broer zus partners en ouders er. Dat weekend was er ook de Ronde du Couchois, waarbij alle caves hier in de omgeving van Couches (je snapt hem wel he, Couches - Couchois) open waren en je dus wijn kon proeven. Bij 1 van de lekkerste caves (die eigenlijk niet eens meedeed maar wel open was) heb ik ook 9 flessen gekocht, want de ouders van Peter (die in Wassenaar wonen) wilden het wel voor mij meenemen, anders was dat onmogelijk geweest in de trein.

Er zijn meerdere malen meiden geweest van 12 , die dus eigenlijk buiten de doelgroep vallen, die mij wel wilden helpen met allerlei dingen, zoals de paarden vasthouden tijdens het ponyritje, voorbereidingen voor de speurtocht, DJen tijdens de kinderdisco, en nog wel meer.

Met veel van de leuke mensen heb ik emailadressen uitgewisseld, en nu het eindelijk wat rustiger wordt, kan ik beginnen met hen eens te mailen en foto's door te sturen.

Aan de ene kant, zeker met deze rustige 2/3 weken, heb ik wel zin om naar huis te gaan, weer lekker te gaan studeren en vooral met mensen van mijn eigen leeftijd om te gaan, aan de andere kant zal ik het weer en mijn minimaal-30-minuten-zwembad-per-dag-momentje behoorlijk gaan missen. Ook al ben ik dan geen neger, ik ben wel ontzettend bruin geworden, maybe wel het meest in jaren/ooit.

Vandaag wordt het hier ook tegen de 40 graden, maar gelukkig is het alleen warm en niet benauwd. Helaas heb ik te veel te doen om de hele dag bij het zwembad te liggen (zoals ik gister deed met dezelfde temperatuur), maar m'n 30 minuutjes kan vast wel ergens pakken.

Bisou, Yara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Saint-Maurice-lès-Couches

Yara

Actief sinds 10 Aug. 2009
Verslag gelezen: 572
Totaal aantal bezoekers 15086

Voorgaande reizen:

27 Juni 2016 - 08 Juli 2016

SPIL reis

26 Juni 2014 - 10 Augustus 2014

Summerschool Taipei, Taiwan 2014

01 Juli 2012 - 01 September 2012

Bourgogne

22 Augustus 2009 - 03 Juli 2010

Parijs

Landen bezocht: